5. Notowanie metodą Cornella.


 Podzielę się z wami metodą, którą przetestowałem sam i powiem wam, że dzięki niej moje notatki stały się przejrzyste i co najważniejsze zrozumiałe. Na początku niezbyt chciało mi się przestrzegać tych wszystkich uwag, ale naprawdę jest skuteczna, stąd dzisiaj poświęcę post właśnie metodzie Cornella.

 Metoda ta powstała w latach 50-tych w Stanach Zjednoczonych, a konkretnie na Uniwersytecie Cornell, którego pracownikiem był właśnie Walter Pauk. Wszystko opiera się na wyciąganiu słów kluczowych z głównej notatki.

1.Dzielimy kartkę na dwie części. Lewa, zawierająca słowa kluczowe, powinna być mniejsza. Prawa kolumna, w której będziemy zapisywać główną notatkę. Kilka dolnych wierszy odgradzamy poziomą linią - w tym miejscu będą znajdowały się podsumowania.


 
2. Notes area (Kolumna głównej części notatki) 
Tutaj wykonujemy normalną notatkę, zapisujemy wszystkie ważne rzeczy, wykresy, tabele, definicje. W skrócie mówiąc, to co uważamy za istotne.

3. Cue column (Kolumna słów kluczowych)
W tym miejscu wpisujemy krótkie pytania do tekstu głównej notatki, same hasła, daty, nazwiska itp,
Dzięki tym pytaniom przypomnimy sobie o czym jest tekst głównej części notatki.

4. Summary area (Podsumowanie)
 Podsumowanie nie powinno być dłuższe niż 2-3 zdania. Ma to być krótkie streszczenie o tym, co znajduje się w notatce.

 Jak widać, schemat jest bardzo prosty. Dzięki nim nasze notatki są przejrzyste co wpływa na naszą efektywną naukę. Jest to świetna opcja dla osób które nie lubią dużo pisać, a jednak chcą coś wyciągnąć z lekcji/wykładu. Wystarczy kilka dobrze skonstruowanych zdań, słowa kluczy i na pewno przeglądając zeszyt za kilka tygodni, przypomni się wszystko.

Komentarze